Országúti kerékpár verseny részei
Blog

Országúti kerékpár verseny részei

Az országúti kerékpár verseny több részből áll. Ilyen a taktika, a rajzolás, a szünetek és a terepviszonyok, melyek most részletes bemutatásra kerülnek.

Taktika

A verseny céljainak eléréséhez számos taktikát alkalmaznak. Ez a cél az, hogy egylépcsős verseny esetén elsőként lépje át a célvonalat, és többlépcsős verseny esetén a legkevesebb összesített célidőt érje el.

Rajzolás

Tactics alapulnak aerodinamikai előnye megfogalmazása, ahol egy lovas jelentősen csökkentheti a szükséges pedál erőfeszítést szorosan követi a slipstream a lovas előtt. A főtéren, vagy a pelotonon való lovaglás akár 40% -ot is megtakaríthat az előre mozgásban felhasznált energiához képest, ha egyedül lovagol. Egyes csapatok kijelölnek egy vezetőt, akinek a csapat többi tagja feladata, hogy a szél kritikus helyzetében tartsa és jó helyzetben van a verseny kritikus szakaszáig. Ezt a versenytársak erősségként vagy gyengeségként használhatják fel; lovasok is együttműködnek, és kidolgozza egymást követni nagy sebességgel (a paceline vagy lépcső), illetve egy lovas üla versenyző kerekén, arra kényszerítve a másik személyt, hogy nagyobb részt vállaljon a munkában a tempó fenntartásában és potenciálisan korábban fáradjon. A rajzolás nem megengedett egyéni időfutamokon.

Szünetek

A pelonoktól „elszakadó” („szünet”) országúti kerékpárosok több tere és szabadsága van, ezért bizonyos helyzetekben előnyös lehet. Az országúti kerékpár verseny zökkenőmentesen és hatékonyan együttműködve egy kis csoport potenciálisan nagyobb sebességet tud fenntartani, mint a peloton, amelyben a többi versenyző nem lehet annyira motivált vagy szervezett, hogy hatékonyan hajszoljon. Általában egy versenyző vagy versenyzői csoport megpróbál kitörni a pelotonból, ha támadással és előre lovagolva csökkenti a győzelemre pályázók számát. Ha a szünet nem sikerül, és a kerékpárosok teste újra összeáll, a sprinter gyakran nyer azzal, hogy legyőzi a versenytársakat az utolsó szakaszban. [6]A versenyzők közötti, előre megbeszélt és eseti csapatmunka sok szempontból fontos: a sikeres szünet megelőzésében vagy segítésében, és néha egy sprinter eljuttatásában a pálya elé.

Terep és feltételek

Annak érdekében, hogy a pálya szelektívebb legyen, a versenyeken gyakran vannak nehéz szakaszok, például kemény emelkedők, gyors ereszkedések és néha technikai felületek (például a Párizs – Roubaix versenyen használt macskaköves pavé ). Az erősebb versenyzők képesek gyengébb versenyzőket ejteni az ilyen szakaszok során, csökkentve a győzelemre képes közvetlen versenytársak számát. Az időjárás is megkülönböztető tényező lehet.

Mászások

A mászások kiváló helyek arra, hogy egyetlen versenyző megpróbáljon elszakadni a csomótól, mivel az alacsonyabb menetsebességek emelkedőn komolyan csökkentik a csomó húzóerejét. A menekülő lovas ezután tovább tudja kamatoztatni az adott versenyző helyzetét a süllyedésben, mivel a lejtőn való egyedül haladás több manőverezési teret és ezáltal nagyobb sebességet tesz lehetővé, mint egy csomóban. Ezen túlmenően, mivel a csomós versenyzők nagyobb teret hagynak közöttük biztonsági okokból, a rajzolási előnyök ismét csökkennek. Ha ez a művelet viszonylag közel történik a célhoz (pl. Egy másik csomó előtt, vagy a célban), akkor a süllyedés utáni síkabb terepen való utazás nem elég hosszú ahhoz, hogy a húzóhatás (amely ezután ismét teljes erővel működik) csomó felzárkózik, még vonzóbbá téve a mászást.